Oups vad tiden går....och vilken semester vi har. Vi har nog inte fått mer är 10 mm regn under vår semester! Det är fjärde veckan vi är i Arkösund och har bara gjort mindre dagsutflykter. Senaste veckan var vi och hälsade på vänner i Finspång, det blev en runda på Finspångs GK och en trevlig grillkväll i vännernas trädgård. På hemväg stannade vi och fyllde på förråden i Norrköping. Vi har även spelat några rundor på Bryttsäter GK, med varierande resultat. Det är ett år sedan vi tog grönt kort, så det blir mycket bolletande när vi är ute och svingar, men det är en härlig motionsform.
 
Igår kväll var vi på Arkö krog och firade lite med goda vänner. Det blev en trevlig stund i kvällssolen med god mat och dryck.
 
 
 Trots att semestern inte är slut än så gör jag en summering. Mycket avkoppling, mycket sol, lagom med arbete och umgänge, lite regn, bad och fotande. Med andra ord en semester som varit mycket bra! Det är lite tråkigt att kameran fått vila så mycket, men ibland infinner sig inte den rätta känslan för att hitta bra motiv. En bild som jag tycker blev ganska bra tog jag med min telefon. Jag är mycket imponerad av vilken kvalité på bilder som telefonen levererar. Bilden togs en tidig morgon i slutet av juli, när vi varit ute och tagit upp fisknäten.
 
 
 Tillslut en bild från förra våren som är tagen med min kompaktkamera, en Canon Powershot G9 som fortsätter att leverera bra bilder efter ca 10 år och 10000 exponeringar.
 
 

Kommentera

Publiceras ej