Jag har tillgång till ett riktigt smultronställe i St. Annas skärgård i Östergötland. Där laddar jag batterierna och får vara mitt i naturen.
Det är ett underbart ställe som ligger på en ö utanför Arkösund, 5 mil öster om Norrköping. Här finns en stor artrikedom av växter och ett rikt djurliv.
Dessutom är det en riktig "Bullerbykänsla" här på ön, där man kan hämta sina frukostägg i hönshuset och
frigående nötdjur håller ängarna öppna.
Här har jag, som en inbiten kontorsråtta, möjlighet att få hjälpa till med allehanda praktiska arbetsuppgifter, som trädfällning, timmersågning, vedklyvning m.m.
Sedan kan man ju bara njuta av sommaren och umgänge med goda vänner.
 
Det här var lite blandade bilder från arkivet, för att berätta om mitt smultronställe. Jag har alltid känt mig rofylld när jag får vara nära sjö och hav, tidigare seglade jag under många år men segelbåten har nu ersatts av detta smultronställe och en liten snipa som tar mig runt i skärgården.

Kommentera

Publiceras ej